Řídící jednotky
Řídící jednotka je digitální paměťový systém, který řídí hodotu předstihu zážehu spalovací směsi v motoru.
Digitální řídící jednotka, dále jen řídící jednotka
Pokud hledáte vhodný typ řídící jednotky pro Váš motocykl klikněte SEM
Popis funkce řídící jednotky
Jde o digitální paměťový řídící systém, který řídí hodnotu předstihu spalovací směsi v motoru v závislosti na otáčkách motoru. Jedná se o změnu úhlové hodnoty < před horní úvratí kliky motoru podle předem zadané definované charakteristiky. Do jedné řídící jednotky lze naprogramovat i více charakteristik, podle přání zákazníka, případně řídit předstih ještě jiným parametrem, než jsou otáčky motoru. Např. závislostí na studeném a teplém motoru nebo závislostí na hodnotě podtlaku v sacím potrubí a podobně.
Řídící jednotky pracují v elektrickém zapojení s různými zapalovacími soupravami VAPE.
Rozdělení řídících jednotek
- Podle druhu řídícího signálu
- Řídící signál je přiveden ze snímače polohy (tzn. vnější snímání). Snímač je umístěn v místě nad obvodem rotoru alternátoru. Na rotoru je kovový výstupek, který rotuje v blízkosti snímaše a indukuje v něm elektrické napětí.
- Řídící signál je do řídící jednotky přiveden přímo ze synchronizačních cívek statoru alternátoru (tzn. vnitřní snímání). Tento způsob nevyžaduje vnější snímače.
- Podle druhu zapalování
- bateriové (induktivní)
- kondenzátorové (kapacitní)
- Podle napájení el. proudem
- z bateriového okruhu
- nezávislé napájení
- Podle rozsahu pracovních otáček motoru
- 60 až 10 000 min -1
- 100 až 15 000 min -1
- 300 až 24 000 min -1